Pagina's

maandag 31 januari 2022

Workshops en meer

Vandaag ben ik bezig geweest om de workshop pagina bij te werken en uiteindelijk is het gelukt. Soms is het een gedoe om de dingen goed voor elkaar te krijgen op Blogger. Ergens klopt nog een tussenruimte niet, maar dat neem ik maar voor lief.

Er staan weer een hoop leuke workshops en zomerweken gepland op de bekende locaties waar ik ieder seizoen lesgeef, te weten Cordi AtelierGalerie de Ganzerik en Hawar Textielinstituut.

Ondertussen ben ik erg druk in mijn atelier. Afgelopen jaar hebben we mijn atelier verhuisd naar de woonkamer, zodat ik nu alles op een plek heb. Wel lastig om niet afgeleid te worden in het begin, maar nu kan ik er prima uit de voeten. Van de keuken hebben we een echte woonkeuken gemaakt, en het opkamertje is een gezellig zitkamertje voor de avonduren geworden. Helemaal blij mee.

Waar ben ik druk mee? Mijn expositie tijdens de Patchwork en Quiltdagen in Rijswijk. Langzaam maar zeker werk ik aan een groot werk van combinaties van papier en textiel. En hoort natuurlijk ook het experiment bij, zodat er ook vliezen zijn gemaakt van silk noil, afval dat ontstaat tijdens de zijdeproductie, waar stukjes bewerkt rijstpapier op verwerkt worden.

Eke Krug - silk noil - rijstpapier

Een grote lap papier en zijde is overgeverfd in een tweekleuren verfbad, een heel eng experiment, omdat ik geen idee had hoe het papier zich zou houden. Gelukkig is het goed gegaan en kan ik er verder mee.

Eke Krug - papier - zijde - tweekleuren verfbad

Er liggen nog een heleboel ideeΓ«n en een heleboel werk te wachten voor begin april, dus mag ik me niet teveel laten afleiden. 

Maar dat gebeurt natuurlijk toch, een expositie met de Colorminds tijdens Nadel-welt in Karlsruhe. Daarvoor nog een quilt afmaken en een nieuwe maken, die op tijd klaar moet zijn voor de foto's.

Eke Krug - detail quilt Colorminds

Genoeg te doen dus, nog wat voorbereidingen voor lessen, activiteiten voor Vezel, een artikel voor Vezel 2022-2. Kortom, ik ga aan het werk, tot een volgende keer.

10 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Zet em op power vrouw. Je kan het.

Eke zei

Ik doe m'n best Jo!

els zei

Heel veel succes.

Ida Krug zei

Veel succes, wat ik zie is echt prachtig! Houd je jezelf wel in de gaten?

Antoinette zei

Inspirerend, Eke

Hannie de Beer zei

Prachtige details! Dat worden mooie expositie werken!

Margriet 🌻🌻🌻 zei

Prachtig! Veel plezier en succes met de voorbereiding van jouw expositie. Heerlijk om daarmee bezig te zijn lijkt me ������

Margriet 🌻🌻🌻 zei

De vraagtekens zijn zonnetje... maar dat pakt dit programma niet.

Margriet 🌻🌻🌻 zei

Prachtig! Veel plezier en succes met de voorbereiding van jouw expositie. Heerlijk om daarmee bezig te zijn lijkt me 🌞🌞🌞

Beth zei

Eke, it has been quite a while since I've seen your work. Excellent as always and I wish you much success.