Pagina's

donderdag 12 januari 2023

Over komende workshops, een lesweek in Frankrijk en wat ik nu maak

Inmiddels is het al bijna een jaar geleden dat ik een blog heb geschreven. Het ging toen over workshops en exposities. En nu laat ik weten dat het programma voor de eerste helft van 2023 is bijgewerkt op de workshoppagina. Naast de bestaande locaties komt er ook een cursus in Frankrijk bij Studio Felt and Fibers.

Een hele week les in de Dordogne in Frankrijk. Werken met textiel en mixed media. Klein werk waarin we gaan proberen van het platte vlak naar 3D te komen. Geen naaimachines, maar lekker in de zon werken, met de hand. Zelf de stoffen en vezels kleuren en nieuwe ideeën opdoen. Compleet verzorgd, hier is de link met alle informatie. Wie weet zien wij elkaar daar!

Of op één van de andere bekende locaties in Nederland waar verschillende lessen en Zomerweken gepland zijn. 

experiment met 3D 

Mijn manier van werken is het laatste jaar veranderd, van groot werk voor mijn expositie in Rijswijk en de Colorminds, ben ik overgestapt naar kleiner, ruimtelijk werk. Zachte vormen in 3D, experimenteren met materialen en vooral, steekjes zetten met de hand. Volop inspiratie om mooie combinaties te zoeken in verschillende bewerkingen van papier en textiel.

papier op textiel 


De vrijheid nemen om mijn eigen weg te volgen, het werk in stukken te knippen en op andere manieren weer in elkaar te zetten, zoeken en spelen en vooral genieten. Waar ik uiteindelijk uitkom weet ik niet, maar dat maakt ook niet uit. Voorlopig geniet ik van mijn vrije werk.
Hieronder een kleine selectie van waar ik mee bezig ben.

wol, rubber, vezels en metaaldraad

zijde, lutrador en vezels

spelen

papier, touw, textiel

draden en knopen




1 opmerking:

Anna zei

Oh wauw Eke, wat een prachtig werk is het nu al! De kleuren en vormen zoooo mooi!