Pagina's

vrijdag 2 februari 2024

Februari alweer

Februari alweer. De eerste maand van 2024 is voorbij gevlogen. Voorzichtig ben ik aan het werk in mijn nieuwe atelier. Zoeken naar de beste manier van werken in deze veel kleinere setting. Al het een en ander veranderd en anders neer gezet, het lijkt nu echt te gaan lukken.

De banner van mijn blog aangepast, af en toe moet dat. Een damasten servet, bewerkt met verf en papier als start van een boekje, een hexagram boekje in een doosje, een workshop bij Galerie de Ganzerik. En hieronder een foto van hetzelfde proces op een gekochte lap stof.

Eke Krug - 2024 - start van een textielboek















En gister een dagje op stap geweest. Samen met Huib naar Museum Kranenburgh in Bergen geweest, om de mooie expositie van Diana Scherer te bekijken. Vorig jaar zag ik haar werk in Oranjewoud, samen met mijn vriendin Miny. Drie verschillende jurken van wortels in plexiglazen zuilen in het bos, geweldig. Ook nu heb ik me weer vergaapt aan haar werk. En het vertoont voor mij ook overeenkomsten met papier gemaakt van plantenmateriaal, iets wat ik heb leren maken bij Jolande van Luijk in een tweedaagse workshop.

Diana Scherer, wortels met en zonder motief























Daarna naar het strand van Bergen geweest, koud, zon en wind, heerlijk een stuk gelopen. En ook daar motieven gevonden die overeenkomst vertonen, dat witte randje zout, wat is het toch mooi om op die manier te kijken.

Zand en zee, Bergen 2024



















Mijn voorbeelden voor de nieuwe workshops zijn nog niet klaar. Ben ermee bezig en bedenk dat het ook een proces is om het in onderdelen aan te bieden. Dus niet alles hoeft af te zijn. Wel iets maken om aan de muur te presenteren bij Cordi Atelier waar weer de ArtQuiltLesGroepen van start gaan.

Proeven voor de ArtQuiltLesGroep Bij Cordi, Eke Krug, 2024
























En in april drie dagen met Hawar en Vezel naar de Patchwork en Quiltdagen in Rijswijk, waar we een hele hal in kunnen richten met alles wat Hawar en Vezel te bieden hebben.
Materialen, demonstraties, workshops, expositie.

Gelliplate op textiel, Eke krug
























Zomer in Frankrijk. In juni ga ik daar twee keer een week les geven, er zijn nog plaatsen vrij. Heb je zin in een geheel verzorgde week in de Studio Felt and Fibers in de Dordogne, lekker doorwerken en de maaltijden verschijnen vanzelf, doe dan mee. Alle informatie over de plekken waar en wat voor ik workshops ik geef, vind je op de pagina met de titel Workshops in dit blog.
Wie weet tot ziens op één van de locaties!

Lunchen in Frankrijk


3 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Veel succs bij alles. Ziet er weer spannend uit.

Anoniem zei

Altijd weer spannend te zien hoe jij aan je ideeën komt. Knap hoor!

Anoniem zei

We kijken weer uit naar inspirerende cursus weken in Frankrijk, Eke ❤️