Pagina's

woensdag 6 februari 2013

Quilt van Kleurrijk

Vandaag begonnen met een nieuw project. Een quilt van mijn tekening uit Kleurrijk.

Afgelopen zondag heb ik de tekening uitvergroot van 15 x 21 naar 30 x 42 centimeter. Daarna de boel in stukken verdeeld en er een zwart/wit patroon van gemaakt.
Drie nachten nagedacht hoe ik het aan zou pakken en nu dus begonnen.
Vandaag heb ik het omhoog gaande middenstuk gedaan, heeft wel wat van een wervelkolom. Daarvoor heb ik een deel van een lap gebruikt, die ik gister geverfd heb.


De vorm overgenomen op Freezer paper, daarna op de voorkant van de stof gestreken, vliesofix op de achterkant gestreken en knippen maar. Een hele klus, vooral die kleine rondjes uitknippen was lastig.

Vervolgens de vorm op een andere lap gestreken, een groen/blauwe die uit de restverf serie is gekomen.
Hierna bezig geweest met extra kleur aanbrengen op de ondergrond en daarna alle rode stippen er op gemaakt. En de zwarte contourlijnen getrokken.
Voor vandaag wel even genoeg, morgen maar weer verder. Hieronder een foto van het resultaat tot nu toe.












1 opmerking:

Irma Markus zei

wat leuk om je kleurrijke project zo te volgen, het begin ziet er al goed uit!